Wednesday, May 22, 2013

Buah pinggang penentu kesihatan seksual anda

Buah pinggang penentu kesihatan seksual anda

Buah pinggang dan sistem perkumuhan

Di dalam perubatan tradisional Cina, buah pinggang mempunyai tugas penting iaitu menjadi penentu kepada kesihatan seksual sama ada lelaki dan wanita, menjadi jus bagi keinginan seks, kesuburan dan pembiakan. Buah pinggang juga berfungsi menguatkan hati (liver) jika buah pinggang kita kuat maka hati juga akan kuat kerana kedua-duanya berkaitan.


Rawatan akupunktur

Bagi menguatkan kembali zakar dan ketahanan seksual anda titik buah pinggang perlu diaktifkan. Jarum akupunktur dicucuk ke titik-titik berkenaan dan dipulas bagi merangsang saraf yang berkaitan buah pinggang. Berdasarkan pengalaman saya pesakit akan berasa seperti aliran elektrik semasa proses rawatan sedang berlangsung. Ini menunjukkan tanda baik bagi pesakit dan sekiranya ingin mendapatkan keberkesanan perlulah rawatan dibuat secara berulangkali.

Rawatan akupunktur bagi menguatkan buah pinggang

Gambar di atas menunjukkan jarum dicucuk di titik buah pinggang KID3 dan KID7 yang mampu menguatkan buah pinggang. Ianya meningkatkan ketahanan seksual anda dan kekuatan zakar serta merawat masalah kesihatan lain. Khasiat titik-titik tersebut adalah:

  1. Titik akupunktur Taixi KID3
    Sifat: menguatkan buah pinggang, mengatasi penyakit kelamin lelaki dan wanita
    Khasiat: sangat bagus untuk masalah impotensi, kencing malam, kitaran haid tidak teratur, cirit-birit, sakit tekak, sakit gigi, asma, tidak boleh tidur, sakit pinggang, sakit ketika kencing dan hiperseks.
  2.  
  3. Titik akupunktur Fuliu KID7
    Sifat: mengatur pori-pori, mengawal fungsi pundi kencing, menguatkan buah pinggang
    Khasiat: bagus untuk peluh tidak keluar, bengkak-bengkak, peluh terlampau banyak, cirit-birit, radang testis, penyakit shock.

No comments:

Post a Comment